wadstrom

Alla inlägg under januari 2014

Av therese wadström - 30 januari 2014 20:01

Har flera kvällar & mornar känt mej lite krasslig men det har varit bättre dagtid. Men idag höll huvudvärken & halsontet i sig.. Även John sa i morse att han hade ont i halsen:( Blev soffan hela förmiddan, lite legobygge men kröp snart upp i soffan igen! Ellen va som vanligt tyckte jag. Vid ett kom Simon som vanligt hem på lunch & sa att han skulle va hemma resten av dagen, såå skönt!

Efter en stund började Ellen gnälla & jag tänkte så klart att det var dags för mat men då blev hon jätte arg och gallskrek.. Simon tog henne & satte henne i bärsjalen å där somna hon! När hon vakna nån timme senare testa jag å amma henne igen men de blev samma sak igen..:/ hon som i vanliga fall ammar varannan/var tredje timme hade nu inte ätit på fem timmar!! Jag försökte mjölka ur å ge på sked men de va inte mycket.. Trodde ett tag att hon kanske hade ont i öronen eftersom hon inte ville ligga ner, men hon hade ingen feber.. Efter ÅTTA timmar ammade hon äntligen!! Dock bara ur ena bröstet så det andra är fortfarande stort, hårt & ömt..:/ Hoppas nu natten blur lugn!!

En glad tjej på förmiddagen<3

Av therese wadström - 29 januari 2014 21:05

Onsdagar brukar bli en "hemmadag". De andra veckodagarna går vi oftast på nån aktivitet på förmiddagen som brukar innehålla lek, sång & fika. Sedan äter vi lunch när vi kommer hem, vilar middag, äter frukt å sedan är klockan fyra & då kommer Simon hem! Men onsdagar.. De är såå långa! Jag försöker hitta på roliga aktiviteter till barnen men de tröttnar ju på tio minuter & då ska man komma på en ny rolig aktivitet..brukar bli endel bakande :)

Men idag skulle en snubbe komma & fixa vår diskmaskin. Den låg visst i "riskgruppen" för att börja brinna! Men nu är den okej:) Så vi fördrev förmiddan med att pussla,läsa böcker & sjunga.

John har sedan han va liten varit väldigt känslig mot ljud, han gillar inte dammsugaren, bakmaskinen, borrmaskinen, högljudda barn, skällande hundar m.m Både jag & Simon var också ljudkänsliga som barn.. Jag tyckte inte om att gå på barnkalas för jag var rädd att det skulle finnas ballonger där.. Å ballonger smäller högt!! :/

Idag skulle jag göra potatismos & då använda elvispen.. Men vi har kommit på en lösning!

nöjd kille

När den sega eftermiddan äntligen var över & älsklingen kom hem & tog hand om barnen fick jag lite tid att sitta vid symaskinen:) blev riktigt nöjd med resultatet!

Det skulle ju blivit en klänning men blev en tunika, men men, blev som sagt nöjd! Gjorde även ett par byxor till:)

härligt med mycket färg!
Nu säger jag & lillan god natt!

Av therese wadström - 28 januari 2014 19:55

Igår testade jag att sy helt själv! Blev riktigt bra & jag blev nöjd:)

Idag när jag skulle ta på lillan kläder fick jag på en body från "villervalla"(mitt favoritmärke). Denna body hade Meja när hon var lika gammal så var ju tvungen att leta upp ett kort på henne när hon hade den på sig:) tjejerna är rätt lika faktiskt!

Meja 8 veckor

Ellen 7 veckor

Jag, mamma & barnen tog en tur till hem&hobby och inhandla en hel del tyg & muddar! Så roligt!! Så ikväll målade jag av en av Ellens klänningar så jag hade ett mönster att gå efter. Sedan började jag klippa & sy & det gick riktigt bra tills jag hade sytt på ena armen & vrängde klänningen..jag hade sytt på armen med avigsidan ut!!

Det var bara & börja sprätta!! La sedan ner för ikväll & tar nya tag imorgon:)

Av therese wadström - 26 januari 2014 22:50

Började lördagen på bästa sätt,SOVMORGON!! Efter frukosten tog vi en promenad till "Old rock records" & fikade tillsammans med svärföräldrarna & Mårten! Var premiär för Ellen som bara varit där inuti magen innan:) Simon & barnen beställde chokladkaka med grädde, vilken överraskning.. Eller inte:p

På vägen hem hade vi lovat barnen att gå in i leksaksaffären & få köpa något för sina julklappspengar. John valde en sån där "gammal hederlig" kassaapparat med pengar i gult,orange & rött och Meja valde spelet "vem där". Att lägga pengar på spel tycker jag är en bra investering! Är ju en sak man inte tröttnar på efter en vecka, ofta något lärorikt & så är det kul att göra något tillsammans! Mattias kom och hälsade på & åt lunch med oss, då såg Meja sin chans att ta fram sitt spel:)

Till kvällen gjorde vi hamburgare & strips & hyrade nån film om en prinsessa, den var väldigt bra enligt Meja iaf!

Efter söndagsfrukosten hade jag lovat att klippa Simon, något jag tycker är rätt kul! Är ju inget avancerat utan kör en längd uppe på huvudet & en kortare i bak & på sidorna. Sedan kör jag ju lite utan något "munstycke" på vid öronen & nacken. Nu är det ju så att jag har en man med flera virvlar i bak så de brukar jag klippa rätt kort så att de inte syns.. Idag hände Dick en liten olycka.. Jag råkade klippa lite mycket..

Först tänkte jag att jag inte skulle säga något men sen började jag skratta! Det var omöjligt att hålla tillbaka! Tårarna bara rann & Simon frågade oroligt vad som hänt.. Han tog det bra som tur va, det var ju absolut inte med flit. Ska köpa honom en fin mössa:)

Klockan 16.00 var det dax för Mejas andra & Johns första biobesök!!
Bamse & tjuvstaden! Ellen fick vara hos farmor & farfar. Vi var lite oroliga innan hur det skulle gå med John, skulle han sitta still?? Med det hade vi inte behövd va, han satt som ett ljus! Var riktigt mysigt att sitta där i biomörkret med barnen!

Ikväll har jag haft besök av Pernilla som har lärt mej att sy byxor till Ellen. Känner att jag vill ha något att sysselsätta mej med när jag ska ha "egentid". Har ju min scrapbooking men då måste man ju ha massa energi & inspiration & den kan ju ibland vara som bortblåst, mycket pga att man e trött antar jag. Ville ha något då man va mer kreativ! Har ju aldrig riktigt varit kompis med en symaskin men ville ändå ge det en chans! Sydde ju ett babynest under graviditen som jag blev nöjd med. Så ikväll hjälptes jag & Pernilla åt att sy ett par & sedan sydde jag ett par HELT SJÄLV!! Och det var så skoj!!fet textfet text

babynest

Av therese wadström - 24 januari 2014 18:43

Började dagen med besök på "stora&små"! Var få med föräldrar & barn där idag, men det var inget någon var speciellt ledsen över, väldigt lugnt å skönt:)

Efter lunch tog vi en tur ut till barnen mormor & morfar. Vi hade köpt med oss semlor att bjuda på vilket var ippskattat(speciellt av min sötsaketokige far;)
Meja lekte att morfar var en kamel, vet inte riktigt vad leken gick ut på men Meja var nöjd! Tror morfar sover gott efter vårat besök ;) mormor passade på att mysa med Ellen lite <3

Nu har vi landat i soffan efter att ha intagit god kvällsmat, tacogratäng,mums! Nu kom den "lilla" godisskålen fram. Blir lätt så mycket godis när alla vill ha olika sorter!!

Ser fram emot morgonens sovmorgon!

Av therese wadström - 23 januari 2014 12:30

John tycker då å då att "Ellen kan åka hem nu".. :/ men idag va han så kärvänlig å pussa å krama massor <3

Av therese wadström - 22 januari 2014 18:29

Började dagen med att följa med stora tösen till logopeden, vi har övat på bokstäverna K & G. Hon har gjort riktiga framsteg sen vi började att öva! Idag fick hon lite nya spel där de bokstäverna kommer i mitten eller slutet av orden, blir en utmaning!:)

Sedan han vi bara hem, laga lätt lunch & sedan till BVC för vägning, mätning & läkarkontroll av lillan. Jag va rätt nervös innan.. Om hon skuld gått upp dåligt i vikt denna gången med hade vi varit tvungna att börja med ersättning på allvar.. Men när jag la henne på vågen visade den att hon gått upp 184g! Skönt!! Så på vägen hem köpte vi chokladbollar för att fira:)

Ikväll har jag börjat med ett nytt projekt, att göra en "sångpärm"!
Men nu blir det mys med barnen innan det är dax att Birsta tänder & läsa saga!

Glad tjej!

Av therese wadström - 21 januari 2014 19:53

Började väll inte dagen på bästa sätt.. Besök hos tandläkaren..:/ Men var nöjd när jag gick därifrån, inga hål! Barnens faster var barnvakt, min tandläkare tyckte det var bra gjort av en tjej som bara var 20år att ta hand om 3 barn varav en bara 6 veckor :) Men jag visste att hon skulle fixa det galant!

Idag hade "family house" 50% på ALLT! Så blev en sväng dit innan familjecentralen. Skulle ju inte ha nått speciellt men blev endel, mest till Ellen som växer så men Meja & John fick några plagg var såklart:) Roligt när de uppskattar kläder!

Eftermiddagen bestod av spela spel & måla teckningar, roligt när vi kan göra saker gemensamt <3

vi spelar valpen ville

Meja målade våran katt prinsen

När Simon kom hem åkte vi till familjen Ranin på kvällsmat & lek. Ses allt för sällan nu när de jobbar, var bättre när Lisa också va mammaledig:) John gillade Theos nya bil:) kanske får bli en sådan framöver!

Nu får det nog bli en dusch & sedan sova tidigt!!

Skapa flashcards