wadstrom

Alla inlägg under mars 2015

Av therese wadström - 30 mars 2015 20:19

Idag blir min stora prinsessa 6år! Självklart ser man för varje år att barnen blir större men 6-års dagen är något speciellt! Hon kändes plötsligt så stor, började använda klocka som hon faktiskt "klarade av". Än så länge är det hel & halv timme hon kan men det dröjer nog inte länge innan hon knäcker koden!:)

Vid 05.50 gick jag & Simon upp & gjorde iordning frukostbrickan. På den stod en flagga, en ljuslykta, en drickyoghurt, en munk med rosa glasyr med 6 st tända ljus i & så några färska jordgubbar! Sedan gick vi in & sjöng för full hals! Alla barnen sov i vår säng så vi väckte alla 3 med vår skönsång ;)
Hon öppnade sina paket som bestod av påslakanset med My little ponnymotiv, 3-pack trosor, en barbiefilm & en stor sats friendslego.
Sedan väntade en till present på hennes rum, en egen tv med inbyggd dvd! Det märktes att hon blev överraskad, va nog inget hon hade räknat med!

Sedan efter frukost dukade vi, blåste ballonger m.m sedan klädde vi påskriset & sådde gräs i en kruka & ställde i små kycklingar. Hoppas att det ska hinna komma upp lite gräs innan påskafton!
Vi gjorde även 6 st påskkort, vi tog gul stämpeldyna & tryckte tummen mot & sedan på papper. Sedan ritade vi dit näbb, ögon & ben, riktigt söta blev dem! Sen klippte vi ut den & klistrade fast på ett kort! Meja skrev "glad påsk" på alla & från meja & Ellen. John skrev sitt namn på allihopa:)

Efter lunch & lite vila var det dax å göra iordning mej & barnen för vid 15,45 började mejas bowlingkalas!
Efter bowlingen bjöd vi på kakor, bullar & tårta hemma.

Tror att det var en väldigt nöjd 6-åring som somnade ikväll <3

Av therese wadström - 29 mars 2015 16:03

Vaknade av smatter på rutan.. Regnet bara öste ner! Igår som solen sken så!! Jaja, lite mysigt va det faktiskt å ligga å lyssna på smattrandet!
Efter frukost var det bara att ta tag i städningen för imorgon fyller vår stora tjej 6 år & då blir det kalas! När det bara var golven kvar började jag och John att baka istället, det blev dubbel sats kladdmuffins & dubbel sats chokladsnittar! Sirapskakor bakade vi en annan dag & bullar har vi köpt. Sedan har jag beställt en tårta med motiv från "frost" med som jag ska hämta imorgon!

När John fyllde år satte jag mej & sydde vimplar, han ogillar ju verkligen ballonger men är ju roligt att smycka ut på något sätt så tyckte att vimplar va en bra grej(va ju ett plus att det var något jag kunde sy!:)) & när Ellen fyllde några månader senare sydde jag vimplar till henne också! Meja har frågat om inte hon ska få några å jag har svarat att det blir när hon fyller år. Nu har hon inte pratat om det på flera månader & jag hade helt glömt det.. Men så kom jag på det idag.. Tänk om hon faktiskt kommer ihåg det å ser fram i mot sina vimplar?! Så en timme senare var hennes vimplar färdiga, hoppas hon blir glad!:)

Av therese wadström - 28 mars 2015 14:44

Nu börjar våran rutschkana men lektorn bli färdigt! Idag har kioskdelen blivit klar & även en klättervägg! Barnen leker som hejsan!

Nu är det bara lite färg & träplatta kvar!!

Av therese wadström - 25 mars 2015 19:57

Åå vad jag blir glad av afro-dans!! Gillar ju zumba med men afro är ett strå vassare! Stora lätta rörelser så det är lätt att ta ut rörelserna ordentligt! Å musiken! Härlig djungelmusik med mycket trummor! Jag blir glad av att röra på mej & svettas, jag blir glad av att dansa & jag blir glad av musiken, kan det bli bättre?! Skulle vilja dansa afro 7 dagar i veckan!

Av therese wadström - 21 mars 2015 13:09

Usch, idag när man vakna ville man verkligen vara dra täcket över huvudet & hoppas de va sol nästa gång man vakna..men va bara å gå upp! Medan barnen åt frukost satte jag mej vi symaskinerna, ville sy något somrigt med mycket för som man blev glad av & tycker jag lyckades!

Nu är det slut på mitt favorittyg från znok..:/
Sydde även en meps till en väns son, hoppas den ska gå hem, vet ju att han gillar bilar!:)

Vid 10 åkte vi till Old rock Records med svärföräldrarna på frukost/fika, riktigt mysigt & gott!

Av therese wadström - 20 mars 2015 09:47

Ett självklart val för oss att vara med & stödja "rocka sockorna"!

Av therese wadström - 19 mars 2015 20:19

Nu är vi hemma igen efter underbara dagar i stöten! Barnen har varit såå rediga, knappt gnällt någonting under varken den långa bilresan eller vid backen! Sammanlagt var vi 9 vuxna & 10 barn:)

Ture & Ellen!

Meja råkade dock ut för en liten olycka dag 2. Hon åkte in i en stolpe när hon åkte knapplift & slog upp ett Jack i pannan..:/ usch det var blod överallt! Jag & meja fick åka skoter till sjukstugan där hon blev rentvättad & sedan kom en doktor & tejpade! Nu hoppas vi bara att det läker fint!

Idag har dagen gått åt att åka mkt i bilen! Men vi stannade i Vansbro & åt lunch & sedan i prästbäcken & fikade

Av therese wadström - 16 mars 2015 19:21

Vi 6 var vi alla vakna imorse, härligt med tidiga mornar!:) men vi hade ju gott om tid att äta frukost, ta på oss alla kläder & packa lunch & fika till dagen! Vi var i backen till 9 då den öppnade & åkte hem till stugan vid 15.30 så blev en heldag!

Meja var lite ringrostig i början(hm, ja inte bara hon, de va vi nog alla lite:)) men efter några åk var hon inne i det å körde som hejsan! Bäst gick det när vi lekte "följa John", fast i detta fallet "följa mamma"! Då svängde hon jätte duktigt & tog sig fin ner för även lite brantare parti! En väldigt stolt tjej! Mysigt å få lite mor&dotter tid ihop bara hon & jag!

John började med några åk nere vid rullbandet men ville sedan hellre leka. Vi vill absolut inte tvinga fram något utan vi är här för att det är roligt!! Men efter lite påfyllning av energi fick Simon med honom upp med knappliften och det åkte ner tillsammans, John åkte mellan Simons ben. Men vid nästa åk åkte John själv med sele på sig & Simon någon meter bakom hållandes i "tyglarna"! Han var så stolt när han kom ner att han åkt helt själv! Det värmer så i hjärtat när man ser hur stolta ens barn blir när de fixat något de först trodde var omöjligt!

När vi kom hem passade jag, Sara & meja på att basta, riktigt gött var det! Nu är barnen sövda så nu blir det lite mys i soffan med lite godis, kaffe & kortspel!

Skapa flashcards